Veckans jerka – sommarplanering

Juni kom så snabbt i år att det nästan var lite läskigt. Jag har inte ägnat min sommarläsning många tankar, trots att den de facto redan har inletts eftersom jag brukar ha 1 juni – 31 augusti som sommarläsningsperiod. När Annika kom med den högaktuella frågan i jerkan den här veckan insåg jag att det var dags att tänka till kring detta, helt objektivt, mycket viktiga ämne. 

Hur ser det ut hemma hos er och vad har ni planerat för ”bokligt” i sommar (läslistor, bästa bok att läsa i hängmattan, böcker som ska få hänga med er när ni åker bort, etc.)?

Sommaren är på ingång, syrénerna blommar, äppel- och körsbärsträd har blommat över och de perenna kryddväxterna växer till sig. Saknar förstås något varmare temperaturer och jag hoppas de infinner sig till semestern om inte förr. 

När det gäller läsningen har jag faktisk inga bra svar alls. Jag har tänkt att bara ta läsningen som den kommer, utan några listor i år men samtidigt är det barnsligt roligt med just listor så vi får se vad jag bestämmer mig för där. Det finns ett #sommarbingo2017 som är lite lockande och jag skulle ju kunna börja med ambitionen med att klara en rad i alla fall. 

Så mycket bokligt har vi inte planerat till sommaren utöver att jag tror att vi alla fem vill försöka hitta mer lästid än det vardagen tillåter. 

Nu ska jag titta in hos er andra och få lite inspiration av hur ni tänker. Jag återkommer i frågan. 

11 tankar om “Veckans jerka – sommarplanering

  1. Jag är också barnsligt förtjust i listor, om inte annat så för att få en överblick 🙂 Sommarbingot har jag hängt på, men jag tänker mer se var böckerna jag läser passar in än tvärtom 🙂

  2. Ja visst är det barnsligt roligt att skriva listor, men följer aldrig såna om böcker som strikt tidsplanering, bäst att lämna lite öppet för det där som dyker upp oförhappandes liksom. 😉

Lämna en kommentar