Helgfrågan – störningsmoment


Lördag morgon, övriga familjen sover, fåglarna kvittrar utanför det öppna fönstret. Ingen sol men uppehåll. Tack och lov för det för gräsmattan behöver verkligen klippas nu…

Mia undrar den här veckan: Vad kan störa din läsning? Eftersom 99% av min läsning sker i sängen innan jag ska sova så är det kort och gott tröttheten som styr om jag läser eller inte. Ibland kan slösurfande stjäla tid också men i huvudsak är det John Blund som är boven i dramat. Inte mycket att göra åt faktiskt för jag kan verkligen inte lägga mig tidigare än jag gör.

När jag lyssnar på böcker, när jag åker till och från jobbet, kan jag bli störd i lyssningen av kompisar och bekanta som jag träffar. Men jag antar att jag inte ska klaga på att någon vill prata lite med mig :). 

Mia kom också med en bonusfråga nu till långhelgen: Brukar ni fira Sveriges nationaldag? Vi hissar flaggan och äter svenska jordgubbar till efterrätt. Kanske ett glas champagne innan maten. Vet inte om det kan kallas för ”firande” men lite mysigt i alla fall. 

14 thoughts on “Helgfrågan – störningsmoment

    • Det är magiskt hur trött man blir när man väl får slå sig ner och vara stilla. Jag testar soffan vid enstaka tillfällen men hinner ytterst sällan mer en en halv sida 😊

  1. Av någon anledning så funkar just nu inte alls det här med att lägga sig i sängen, läsa och bli trött. Det har alltid gjort det förut, men nu känns det som att jag skulle kunna fortsätta att läsa hur länge som helst. Och det funkar ju inte.

    • Förr kunde jag sträckläsa mer eller mindre en hel natt om boken höll mig fast. Men antingen har jag blivit tröttare eller så har böckerna blivit sämre (gissar på en kombo) för nu går det bara inte.

  2. Ibland innan jag ska lägga mig brukar jag tänka att nu ska jag hinna läsa riktigt mycket och länge, speciellt om man har sovmorgon eller är ledig. Brukar alltid sluta med att jag fort blir trött och somnar 🙂

  3. Det är en av anledningarna till att jag inte gillar långa kapitel. Ett kort kapitel kan man alltid orka läsa innan man, i alla fall jag, slocknar men långa kapitel orkar jag inte ens påbörja.

Kommentera

