Ny vecka, nytt humör

Tack för allt mentalt stöd efter mitt inlägg i fredags, det värmde. Humöret blev faktiskt lite bättre när jag fått ur mig de där träliga sakerna som störde mig (även om vi fortfarande inte fått soptunnorna tömda…), det är lite av en renande process att skriva ett gnällinlägg när så behövs.

Efter regn kommer solsken och idag stämmer det sannerligen. Snorkallt och grått på förmiddagen men nu skiner det upp och är riktigt skönt ute. Inte för att det är läge att gå ut och njuta (pga måste ju någon gång jobba också) men det kan bli en fin kväll vid bastubadet.

Idag har jag varit hos sömmerskan och måttat justeringar på balklänningen. Jag har bokat en provning till i mitten av maj, då hoppas jag att den sitter som en smäck. Nu är allting klart. Klänning, skor och axelbandslös bh (ett inte alltför bekvämt plagg, den kommer inte att slitas ut) är införskaffade och hår och smink är bokat. Det blir en bra dag det där. Jag har tre tentor, en studentskiva och en femtioårsfest tidigare den veckan – att avsluta en sådan period med en bal kan ju bara bli en succé.

2 tankar om “Ny vecka, nytt humör

Lämna en kommentar