Veckans bokbloggsfråga

veckans-bokbloggsfraga-300x273Jag håller med Bokraden, det är redan v 41 – vart tar tiden vägen?!? Nåväl, men istället för att bryta ihop i livet-springer-ifrån-mig-tankar så svarar jag på veckans bokbloggsfråga hos Barnboksbloggen.

Hur gör du rent tekniskt när du bloggar? vad använder du för bloggplattform (t.ex. wordpress, blogg.se, eller annan)? Använder du några andra appar, plug-ins eller liknande för att underlätta bloggandet? Har du några sociala tips för att på ett enkelt sätt underlätta delandeta v blogginlägg på socialamedier som Facebook och Instagram?

Jag bloggar via wordpress (obviously) och jag skapar de flesta av inläggen via telefonen. Främst för att det är ett lätt sätt att publicera foton men också för att min jobbdator har en så uråldrig version av IE att det är trögt att både skapa inlägg och att formatera dem. Hemmadatorn är en Mac och det inköpet ångar jag dyrt och heligt = tillbringar så lite tid som möjligt framför den. Fast det är onekligen enklast att göra riktiga textinlägg från en riktigt dator så ibland kopplar jag upp mig på helgerna och ibland skriver jag något inlägg på lunchen när jag jobbar hemma, som idag till exempel.

När det gäller andra typer av sociala medier så har jag inga konton där under mitt Tant Augusta-alias. I de flödena har jag bara privata vänner i ett ganska snävt urval.

Lämna en kommentar