Allt jag inte minns

Bokklubbsboken till nästa träff (som för övrigt kommer att äga rum på AG – är mycket förväntansfull inför en kväll helt i köttets tecken, kul med total menyskillnad från middagen på Fotografiska förra träffen) är Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri.

Ibland (?) kan för höga förväntningar på böcker förta en del av läsupplevelsen men eftersom jag inte gillade hans Ett öga rött så var förväntingarna minst sagt ljumma när jag började läsa. Och nej. Jag kan inte läsa honom. Det spelar ingen roll att boken är augustprisvinnare och att andra pratar lyriskt om den. Jag gillar inte sättet han skriver på, jag fattar inte historien, jag fattar inte ens om det är man- eller kvinnonamn (för orka kolla upp det när man redan tappat lusten att fortsätta att läsa).

Jag började läsa den här efter en rekommendation från en kollega redan innan bokklubben beslutade om den. När den sedan blev en bokklubbsbok tänkte jag ge den en chans till men nej, jag ger upp.

  • Betyg: 1/6

PS Börjar fundera lite om jag missar något. Gillade inte den här, jag är måttligt imponerad av Störst av allt och jag tycker Min fantastiska väninna är ok, inte mer än så. Kanske har hjärnan börjat gå på sparlåga och kan inte ta in nyanser som andra ser? Eller så har jag just nu bara otur med de mest omskrivna böckerna, de matchar liksom inte alls min lässmak. DS

5 thoughts on “Allt jag inte minns

  1. Hm, ibland blir det sådär. Jag har ju gillar de böcker du nämner mycket, men känner igen att det blivit så med andra böcker. Inte helt lätt att veta varför det blir så, förmodligen beror det på flera saker?

    Förresten så har jag fått tag i Zafons bok nu, och den ligger överst i ljudbokshögen…😉

  2. Ett öga rött tyckte jag inte om inledningsvis men som kursbok var det bara att ta sig igenom och jag vande mig och blev lite förtjust till sist. Men ändå har något tagit emot för att läsa hans andra böcker… Minnet att det var väldigt trögt lever liksom kvar…😉

  3. Jag tyckte jättemycket om Allt jag inte minns! Häftigt att man kan tycka så olika. Jag tyckte boken var som ett magiskt pussel när lagom många bitar fattades eller felade.

Leave a Reply

