Bob Dylan?

Jag är ingen Dylan-fan så jag kan inte alls uttala mig om den litterära kvaliteten på hans texter men ändå? Känns som ett konstigt val tycker jag. 

5 tankar om “Bob Dylan?

    • Det är det säkert, det är bara det att Dylan är helt okänd för mig. Plus ett generellt udda val pga är musik. Men många verkar övertygade om förträffligheten i valet och det är ju iofs kul med en pristagare som gemene man ändå hört talas om 🙂

  1. En dragning åt det popkulturen. Han är iallafall mer känd en en del obskyra poeter och dramatiker som fått pris tidigare.
    Men som Herr C och jag just sa; oftast gillar man Dylans låtar bättre i andras version. Eller vi tycker så iallafall.

  2. Tycker det är fel att välja en musiker eftersom det är omöjligt för de flesta att särskilja texterna från rösten, musiken, scenframträdandet. Och Bob Dylan är en mainstreammusiker som var nydanande för alldeles för många decennier sen. Obegripligt. Fast roligt att diskutera.

Lämna en kommentar