Veckans bokbloggsfråga

Veckans-bokbloggsfragaDet är ju skönt att inte allting har gått in i semesterläge ännu, hos Barnboksbloggen hittar jag även denna vecka veckans bokbloggsfråga, nämligen den ytterst säsongsrelaterade frågan Hur påverkar sommaren ditt bokbloggande? Lägger du ner mindre tid på bloggandet under sommaren eller lägger du tvärtom ner mer tid nu när du förhoppningsvis är ledig? Kommer du att köra några speciella teman, utmaningar eller tävlingar på din blogg nu under sommaren eller kommer du kanske att ha ett semesteruppehåll från bloggen istället? 

Jag brukar nog i snitt lägga ner mer tid på bloggen på sommaren än under resten av året. Det är ju nu jag tid att båda läsa, fotografera och blogga. Det blir sällan några jättelånga inlägg pga skriver då nästan enbart via telefonen (datorn är väldigt jobbrelaterad så den brukar få vila under långa perioder under sommaren). Det är nu som jag hinner läsa mer än vanligt så det vore ju sjutton om jag inte också skulle se till att skriva om dessa böcker. Här får jag väl då erkänna att jag redan last tre (3) av sommarläsningsböckerna men hittills bloggat om ganska exakt noll (0) av dem. Får bli bot och bättring, speciellt som det var tre bra böcker som jag gärna vill dela med mig av.

Jag tänker då rakt inte hoppa på vare sig teman eller utmaningar, bara försöka hålla mig till sommarläsninglistan så gott det nu går. Sen hoppas jag lite på någon sådan där liten #-lista som både Bokhora och Kulturkollo råddat med de senaste somrarna. De är väldigt trevliga och skapar lite bättre förutsättningar för regelbundna blogginlägg. Dessutom har det varit väldigt mycket fri tolkning så det har varit kul inlägg att både skriva och kolla runt bland andra för att läsa.

Ikväll börjar jag på Boyes Kallocain. Återkommer om den.

 

9 tankar om “Veckans bokbloggsfråga

  1. Vore väldigt roligt med sommarteman av bloggar som Kulturkollo och Bokhora, väldigt lagom på något sätt. Låter spännande med dom braiga böckerna du läst. Ser fram mot recensionerna 🙂

    • Tänker att jag ska försöka komma på någon slags bloggstruktur för sommaren. För även om det blir mer lästid så blir det ju inte säkert mer tid för dator/telefon.

    • Jag läser ju endast på kvällarna så för mig innebär det här med sommarsemester en enorm skillnad i lästid. Nu planerar jag att orka vara vaken i mer än några minuter efter det att jag lagt huvudet på kudden 🙂

Lämna en kommentar