Fem en fredag

En helg som inleddes med en lugn och skön fredag, bjöd på en rolig 50-årsfest i barndomsstaden och en avslappnad söndag går mot sitt slut. Innan jag sätter på potatisen inför kvällens middag passar jag på att svara på frågorna hos Elisamatilda.

  1. Äter du hellre pinnglass eller mjukglass? Omöjligt att välja. Jag älskar glass, det är min stora ät-passion här i livet.
  2. Väljer du en fysisk bok eller ljudbok? Det beror på då båda fyller sin funktion. Men om jag var tvungen att välja en att hålla mig till under lång tid så skulle jag välja den fysiska formen.
  3. Vara för kall på vintern eller för varm på sommaren? Jag älskar ju kalla vintrar men jag hatar att frysa. Att vara för varm är inte heller skönt men det är ju oftast snabbt övergående i det här landet så jag är nog hellre för varm än kall.
  4. Bada i pool eller hänga på strand? Nja… jag gillar varken att ligga på en strand eller vid en pool egentligen. Men måste jag välja blir det strand (men då hellre klippor).
  5. Vakna till solsken eller somna till regn? Solsken! När det regnar ligger jag bara och oroar mig för att det ska regna in, bli översvämning i källaren etc – det är inte det minsta rofyllt. Men sover jag i någon annans hus är det superhärligt att somna till regnljudet, då behöver jag inte oroa mig.

2 tankar om “Fem en fredag

Lämna en kommentar