Release

Det tog en vecka att läsa första fjärdedelen av Patrick Ness Release och en eftermiddag att läsa resten. Man kommer otroligt långt om man inte somnar hela tiden…

Ness var för mig en helt okänd författare fram till dess crm nilsson skrev så varmt om den och jag lånade hem den. En bok om ungdomar, vänskap, sex, kärlek och familjer. Fast jag är inte jätteförtjust i sexet. Tvärtom faktiskt. Och inte heller i den helt obegripliga övernaturliga historien*. Så jag önskar Adam och Angela all lycka till i sina relationer men ingen av dem kommer att stanna kvar hos mig och jag hade aldrig läst klart den om det inte vore för chansen att få pricka av en av de svårare punkterna i Kaosutmaningen.

  • Betyg: -3/6
  • Kaosutmaningen: #31 (HBTQI-tema)

* och då älskar jag i normalfallet både övernaturliga inslag i allmänhet och fauner i synnerhet. Men här var det bara jättekonstigt och ett fullständigt meningslöst inslag som drog ner betyget från 3 till -3 även om jag på ett sätt uppskattade den historien mer än själva huvudberättelsen.

En tanke på “Release

  1. Pingback: Januaris läsning – Tant Augustas tekopp

Lämna en kommentar