Fem en fredag: Mätbart

FREDAG! Och dessutom sista dagen på mitt nuvarande jobb. Jag kan inte med ord beskriva hur skönt det känns.

  1. Hur har du varit snabb i veckan? Jag var oerhört snabb att boka av alla framtida möten relaterade till min nuvarande tjänst så fort det var kommunicerat att jag slutar.
  2. Hur har du varit energisk i veckan? Jag har tränat massor och det ger energi även om det har varit lite trögt att ta sig iväg några av gångerna.
  3. Hur har du varit effektiv i veckan? Inte alls. Jag har gjort ett minimum på jobbet. Eftersom jag bestämt mig sedan länge för att lämna under januari så har jag jobbat hela Q4 på att göra mig själv umbärlig. Mao inte mycket kvar att göra nu helt enkelt.
  4. Hur har du varit kort i veckan? Det blev lite kort om pengar när elräkningen ramlade in nu i veckan… oh du ljuva elpris…
  5. Hur har du varit ditt bästa i veckan? Jag tror att det är idag. Jag började med ett yogapass i morse och när jag slog på datorn hade jag en massa fina mail som välkomnade mig till min nya tjänst som börjar på måndag. Jag känner mig totalt avkopplad och känner för första gången på länge att det ska bli kul att jobba.

Fler inlägg på det mätbara temat hittar du hos Elisamatilda.

Klocka, Väckarklocka, Kolla På, Tid
Från Pixabay

18 tankar om “Fem en fredag: Mätbart

  1. Förstår att det måste kännas obeskrivligt skönt! Själv bytt/ändrat jobb/mitt liv några gånger (inte kunnat/velat stanna kvar av olika anledningar) och det var många faser att gå igenom innan landning.

    • Åh, vad kul! Grattis! Jag byter inom bolaget, till en grannenhet (fortfarande inom IT). Men med nordiska chefer och en mix av nationaliteter i teamet – så skönt. Sen tar jag en paus från chefskapet ett tag också, jag behöver ladda om efter det här året. Tror man måste vilja vara ledare och ha energin för det för att göra ett bra jobb på den fronten, det är inget man gör slentrianmässigt bara för att man ”alltid har gjort det”.

  2. Så himla fint att kunna längta till jobbet, äntligen. Grattis till den nya tjänsten! Tar man sig bara över den där träningströskeln blir man oftast vederkvickt av passen. Tränar du yoga hemma?

Lämna en kommentar