Planering

Fredag hann bli lördag innan jag ens orkade kolla upp fredagsfrågorna hos Elisamatilda. Jobbmässigt har jag oftast en ganska god planering och det sitter liksom i ryggmärgen. Privat varierar det.

  1. Vad står på agendan idag? Jag ska träna kl 10, det är det enda schemalagda. Men sen måste vi städa huset, det går inte att skjuta upp längre. Fördelen med ett ganska litet hus är att det inte tar alltför lång tid så det borde bli tid över för te, bok, lördagsgodis och lite sömn på eftermiddagen.
  2. Vad har du fått boka om i veckan? Jag skulle ha träffat en kompis i torsdags men jobbet är en sådan gigantisk energitjuv att jag inte orkade utan fick ställa in.
  3. Vad vill du stryka i helgen? Det jag har inbokat är träning idag och yoga i morgon och det ska bli skönt. Och faktiskt vill jag inte ens stryka städningen för den behövs verkligen. Så inget blir svaret här.
  4. Vad har du på planeringsstadiet? Jobbförändring.
  5. Hur planerad är du vanligtvis? Ganska. Men vi lever ett rätt okomplicerat liv så planeringen kan vara ganska löst hållet. Det var skillnad när barnen var mindre, då var planeringen minutiös.
Helt oplanerat tog jag en långpromenad med hunden i skogen igår eftermiddag, det var väldigt skönt.

11 tankar om “Planering

    • Tack! Allt kan bara bli bättre… och lösningen ligger där rakt framför ögonen på oss alla, ska bara få min chef att fackförhandla (vilket kanske är läskigt när man inte är svensk men jag har sagt att jag själv aldrig upplevt det som annat än positivt i de mötena).

  1. Ja det är tufft att få ihop arbetsliv med familjeliv och barn. Så har det förstås alltid varit, även då min dotter var liten, men det har jag ju förträngt. Nu är det barnbarn och barnbarnsbarn som ska få vardagen att gå ihop och jag är jätteglad att den hektiska perioden i livet är slut.
    Jobbförändring låter spännande…

    • Med facit i hand fattar jag inte hur vi orkade förr. Men det är klart, man har ju inget alternativ. Nu är ju mina mellan 12-16 och visst finns det större och mindre orosproblem fortfarande men just logistiken löser de själva. De tar sig överallt själva, har koll på träningar, fixar mat vid behov och de har för det mesta också koll på läxor och prov. Tack och lov. Nackdelen (?) är att nu kan jag känna efter själv… och tillåta mig själv att inte alltid orka allt.

Lämna en kommentar