Fem en fredag: utflykt

Fredag. Halleluja.

Dags för fredagsfrågorna hos Elisamatilda.

  1. Vad gjorde du senast på en ö? Sov, läste, drack rödvin, plockade plommon och nypon. Dvs förra helgen när vi bodde i torpet som ligger på en ö i Mälaren.
  2. När var du senast på en båt? I augusti när min man hyrde en båt en vecka. Jag hatar båtar och vatten men följde med på en 30-minuterstur för att köpa glass.
  3. När hamnade du senast ute på djupt vatten? Bortsett från den där båtturen så har jag varit ute på djupt vatten ett tag på jobbet men än har jag inte drunknat. Fast det vore skönt att snart få fast mark under fötterna.
  4. Var åker du för att andas frisk luft? Man behöver väl egentligen bara öppna dörren här där vi bor men allra friskas känns det ändå uppe i fjällen.
  5. Hur värmer du upp dig efter en kall dag ute? En varm dusch, tjock tröja, filt och rykande hett te.

15 tankar om “Fem en fredag: utflykt

    • Och de som gillar det (t ex min övriga familj) får väldigt gärna var ute till havs och njuta av både vatten och fläktar men jag avnjuter helst havet från land.

      Förresten, din blogg länkar automatiskt vidare till konstiga sidor, t om porr. Både när jag klickar in till dig via svar på t ex Helgfrågan och när jag går direkt in på sidan. Försökte kommentera hos dig ang detta men det gick inte heller. Bara så du vet, har dock ingen aning om vad man kan göra åt det.

  1. Inget fan av båtturer, numera. Åkt både mindre och stora färjor så lite trött på det. Men åkt gamla ångloksbåtar höll jag på att säga och gjorde ;), det är mysigt. Dock länge sedan nu.

  2. Så trist att du inte gillar varken vatten eller båtar,. Kan vara knepigt att då ha ett torp på en ö!
    Jag saknar åren med segelbåt, men allt har sin tid.

  3. Pingback: Fem en fredag v. 39: Upptäckter - elisamatilda.se

Lämna en kommentar