Prestationer

Jag vet att jag i mitt förra inlägg skrev att tiden bara rusar iväg men jag får lov att backa lite från det påståendet för det här har varit en rekordlång vecka. Jobbveckans möten avslutades dessutom med ett 1,5 timmar långt möte med min chef som ville prata om problem. Kändes sisådär innan men det blev ett riktigt bra möte som jag är glad att vi hade. Efter detta möte, som handlade rätt mycket om vad vi lyckats leverera och inte, så passar det väl bra med Elisamatildas frågor kring prestationer, inte minst som också hela vår familjetillvaro just nu cirklar kring just prestationer i samband med slutbetyg.

  1. Vad bidrar du med lite mer än vad dina grannar gör? Jag är ganska säker på att vi bidrar mer till restaurangen runt hörnet än vad våra grannar gör. På gott och ont…
  2. Vad senast gjorde du som du blev stolt över? Det låter kanske fånigt men igår klädde jag på mig helt själv. Det är första gången på över en vecka som det var görbart på grund av ryggvärken from hell.
  3. Vad gör andra bättre än du? Just i de här betygstiderna vill jag här lyfta fram min man. Han är bättre på de naturvetenskapliga ämnena än jag (och han har en skrämmande förmåga att komma ihåg saker från sin egen skoltid, saker som jag inte ens minns att jag har lärt mig) och det är just vad som behövs här hemma nu.
  4. När presterar du som bäst? När jag jobbar ihop med andra. Jag får ytterst lite gjort om jag ska jobba i enskildhet.
  5. Vilken idrottsgren presterade du bäst i under skoltiden? Höjdhopp. Det var en jätterolig gren minns jag och det var kul att vara duktig i något som hade med idrott och göra då det här med bollar aldrig varit min grej.
Foto av Ekrulila pu00e5 Pexels.com

9 tankar om “Prestationer

    • Hemsk värk, har aldrig haft så ont någonsin tidigare. Men nu förhoppningsvis på bättringsvägen.

      Färdigmat är en underbar uppfinning. Och på restaurangen runt hörnet var jag och äldsta dottern senast ikväll. Vi lyxade till det lite när båda de andra barnen spelade fotbollsmatcher (med den ömme fadern som chaufför).

  1. Har haft rygg ont i flera veckor och här om veckan så hade jag så ont att jag inte kom i eller ur sängen och behövde hjälp med kläderna, så jag vet precis. Man känner sig så handikappad! Hoppas det blir bättre för dig snart!

  2. Fy för att ha så ont i ryggen! Mitt knä har krånglat, men har inte påverkat mitt påklädande, tack o lov, jag bor ju ensam! Kul också att ni hade ett bra möte med tillfredsställande resultat. När jag jobbade på kontor var det värsta jag visste alla möten, jag tyckte de så sällan gav något konkret resultat. Man liksom bara satt av tiden medan andra malde på…
    Önskar jag också hade en restaurang att gynna, lokala pizzerian funkar inte för mig, det enda som finns i matväg…

Lämna en kommentar