Tänk snabbt!

img_2550Så var det måndag igen då och det är dessutom sista måndagen i april. Det är otroligt vad tiden går fort men ändå skönt med en kortvecka den här veckan. Vi jobbar båda heldag på torsdag men barnen slutar skolan vid lunch och jag misstänker att det blir en rätt låg mötesfrekvens på jobbet också under torsdagseftermiddagen. Men nu är det alltså måndag och dags för Tänk snabbt!

påskbrasa eller majbrasa? Jag har tittat på majbrasor nästan varje år i mitt liv tror jag och jag har frusit halvt ihjäl vid ungefär 90% av dessa tillfällen. Men i år blir det förstås ingen brasa, även om jag hyser en viss förhoppning om att grannen, som i dessa udda hemmajobbatider har sågat ner halva trädgården, kommer att ordna en liten (?) brasa på andra sidan staketet.

Sveriges Radios romanpris eller Årets bok? Årets bok har jag sällan hittat några favoriter hos, varken hos de som vinner eller de som har nominerats så därför väljer jag Sveriges Radios romanpris. Jag såg i och för sig precis att Testamente vann det priset i år och det var i och för sig en bok som jag bara läste en femtedel av innan jag gav upp, men ändå.

noveller eller lyrik? Egentligen är jag inte stor fan av någon av dem men jag läser verkligen ingen lyrik alls medan det faktiskt slinker ner en och annan novell så därav svaret.

långkörare eller mini-serier? Jag och mina två yngsta har precis kollat klart på den sista tillgängliga säsongen av Arrow på Netlix. Nu väntar jag på att sista säsongen av Homeland ska komma ut där också, misstänker att det kan bli till hösten. Eller kanske nästa höst. Fram till dess har jag ingenting som jag direkt vill titta på.

HBO, Netflix eller Viasat? Men vi har HBO också. Vi skaffade HBO när vi fick för oss att titta på säsong 6 och framåt av GoT men vi kom bara ett par avsnitt. Sen dess vet jag inte om vi tittat på något därifrån och det beror på att vi har en så gammal AppleTV att det inte funkar för HBO. Japp, det här är vi i ett nötskal…

 

2 tankar om “Tänk snabbt!

Lämna en kommentar