Helgfrågan – påskekrim

img_2671-1

Fredag och det är halv storm ute. Tack och lov har det i alla fall slutat snöa… Kunde vi i alla fall inte få ha vackert väder, räcker det inte med allt annat elände? Nåväl, nu står helgen för dörren och därefter påbörjas barnens påsklov. Med tanke på läget så är vi hemma. Hade varit roligare att åka skidor men nu är det ju inte aktuellt. Å andra sidan har vi rätt mycket som behöver göras här hemma så det blir bra med några dagars ledighet på hemmaplan trots allt. Min bästa kompis är läkare och kan därför inte vara ledig men vi kommer att ha hennes son, min gudson, hos oss en del i veckan. Kan vara skönt att slippa fritids och få lite sovmorgon när det ändå är lov. Jag och min man jobbar men jag litar på att mina barn och gudsonen kan sysselsätta varandra.

Mias frågor den här helgen handlar båda om påskläsning. Har ni hittat någon bra bok ni ska läsa i påsk? Blir det påskekrim eller något annat? Kaosutmaningen efterfrågar ju en påskekrim så någon deckare ska jag försöka hitta och ta mig igenom. Kanske tar jag en sväng till den lokala bokhandeln och ser vad de har. I övrigt så håller jag mig till Wolf Hall, den är inte utläst i en handvändning i dessa sega lästider.

Bonusfråga: Hänger ni med på påskläsutmaningen? Nej, tyvärr. Jag funderade ett tag på det som ett sätt att få igång läsningen men jag är inte riktigt där. Annars gillar jag upplägget även om jag alltid kommer sist (och då är jag full av förundran över det ens är möjligt att läsa så mycket som vissa gör, den tiden existerar inte här hemma) och det har tidigare varit ett sätt att få upp lite tempo i läsningen.

Nej, nu dags för dagens första kopp kaffe. Gott kaffe är en av fördelarna med att jobba hemma. Sen är det dags att träna på lunchen! Tack och lov för vår utomhusträning, utan den skulle jag verligen inte må bra. Frisk luft, motion och sällskap – tre säkra mediciner mot att falla ner en negativ spiral.

 

 

15 tankar om “Helgfrågan – påskekrim

  1. Här i Värmland var vädret helkonstigt igår. Storm, regn, snö, hagel och solsken!

    Jag tänkte också på kaosutmaningen och har just varit på biblioteket och lånat en bok av Åsa Larsson. Den får vara mitt påskekrim.

    • Kaffet är definitivt en fördel. Likaså att stressnivåerna sjunkit markant när vi inte behöver passa tåg och pendla. Men lite ensamt är det allt. Trots att jag har maken hemma och dessutom har haft två av barnen hemma den här veckan. En pga förkylning och svinkoppor (!) och en pga inställd prao…

  2. Det är verkligen aprilväder nu. Snö, sol, stormar och regn om vartannat igår. Får hoppas på en bra helg med lite lugnare väder och sol. Det kan en behöva. Bra med en påminnelse om kaosutmaningen, måste kolla mitt läge där. 😉

  3. Troligtvis kommer det fler påskar och påsklov framöver. Njut av situationen som den är och ha en trevlig helg. Hälsa husdoktorn

  4. Ingen påskekrim för mig i år, men mycket annat spännande, inklusive läsutmaning bara för själva deltagandets skull, inget annat. 🙂

  5. Pingback: Fem en fredag v. 17: Kultur - elisamatilda.se

Lämna en kommentar