Fem en fredag: väntan

Jag har inga problem med att vänta på vissa saker. Att vänta på personer i allmänhet, och min man i synnerhet, avskyr jag dock.

  1. Vad väntade du senast på? På lunchen. Jag trodde att det skulle vara folktomt på restaurangen runt hörnet men det var kö för att få beställa och då fick jag naturligtvis vänta lite extra länge på min mat. Men det gör absolut ingenting, jag är så glad att de har många gäster så att de har chans att överleva den här situationen.
  2. Är du den som får vänta eller blir väntad på? Jag väntar alltid. Speciellt på min man som är absolut världssämst på att komma i tid till vad det än månde vara. Om vi någon gång skiljer oss så kommer det att vara pga av detta (vilket jag också har låtit honom veta men biter det? Nä…).
  3. Vad gör du vid ett tomt övergångsställe när det är rött? Om det inte är några barn i närheten går jag över.
  4. Låter du folk gå före dig i en kö? Ja, om jag inte har jättebråttom själv. Inte minst om jag har många saker och den bakom mig står och håller i någon enstaka vara.
  5. Hur är ditt tålamod gällande telefonköer? Tja, jag brukar sysselsätta mig med att jobba under tiden så det brukar inte vara några problem. Det mesta går ju att lösa online ändå dessa dagar.

Fler vänta-svar hittar du hos Elisamatilda.

hourglass-620397__340

10 tankar om “Fem en fredag: väntan

  1. Hehe,min man brukar alltid klaga på att jag ska sminka mig så han får vänta. I slutändan är det dock alltid jag som får vänta på honom… 🙂 Glad att läsa att det var mycket folk på lunchstället. Vi måste leva som vanligt så länge vi inte är sjuka.

  2. Har du egentlig tenkt over hvor mye av livet vi bruker på å vente på andre, vente på at ting skal skje? Vente på at det blir kveld så en får lagt seg, vente på at det skal bli morgen og på tide å stå opp…

  3. I min fantasi har jag trott att det är karlar som får vänta på kvinnorna, för de tar sån tid på sig med dittendatten. Verkligheten i bloggosfären visar något annat. Alla kvinnor är ute i god tid, bravo! Ha en fortsatt mysig helg

  4. Pingback: Fem en fredag v. 13: Första gången - elisamatilda.se

Lämna en kommentar