Veckans ord på P

pDags igen för Veckans bokstav hos Enligt O.

Vad vore D I Lynley utan sin partner Havers? Ett radarpar som jag fortsätter följa i ur och skur även om böckerna själva går upp och ner enligt mig.

Har svårt att komma på någon pensionär men så slog det mig att Sonen såg Mord och inga visor med Angela Lansbury på TV (en dag då alla fjärrkontroller var borttappade pga Lillan och det enda som fanns att tillgår var SVT och kanal 1). Han tyckte det var ett JÄTTELÄSKIGT program. Hm, känns som om skräckfilmer ännu är långt borta 🙂

Svårt att skriva ett inlägg med ordet pris utan att nämna Dylan. Varför kommenterar han inte vinsten? Kanske för att han tycker det är så fullständigt ointressant att han fått det att det inte ens är värt en kommentar. Vilket i sig är lite intressant då så många tycker att detta pris är det mest förnämsta. Kanske säger det mer om den litterära ankdammen än om världen i övrigt.

Säga vad man vill om Dylan men han har i alla fall en större publik än den vanliga (oftast för den stora massan helt okände) nobelpristagaren.

Kan inte koppla Dylan till några pärlor eftersom jag är helt obekant med mannens repertoar men jag kom osökt att tänka på när barnen i Villervalle i Söderhavet av Bengt Danielsson dök och plockade musslor för att finna pärlor. Och om jag inte missminner mig så var det väl nästan en pärla i varenda mussla.Men jag kan minnas fel där.

4 tankar om “Veckans ord på P

Lämna en kommentar