Veckans bokbloggsfråga

Veckans-bokbloggsfragaVeckans bokbloggsfråga är föredömligt enkel att svara på den här veckan, det är rätt skönt när en inte behöver leta i minnet efter titlar, författare, samband mm så här på helgen🙂.

När läser du oftast? I sängen innan du somnar, under resan till jobbet, på kvällarna istället för att titta på TV…? Hur gör du för att få tid för att läsa? Har du tillräckligt med lästid eller önskar du att du hade kunnat läsa mer?

Jag läser nästan uteslutande i sängen innan jag ska sova. Ibland (ytterst sällan) kan jag sjunka ner i soffan på helgen men det resulterar ofelbart i att jag somnar innan jag ens hunnit en sida. Så sängen är bästa platsen för mig. Jag försöker läsa varje kväll men det är inte alls ovanligt att jag somnar innan jag lyckats ta boken från sängbordet. Om jag skulle vilja ha mer lästid skulle det i så fall betyda att jag skulle få prioritera bort sömnen men det är liksom omöjligt när ögonen faller ihop alldeles av sig själva. TV tittar vi vuxna bara på någon gång i månaden, och nu var det länge sedan vi hittade något som vi ville se.

När jag skriver detta  låter det ju som om jag led av någon slags sömnsjuka men det gör jag alltså inte. Det är bara det att jag vaknar kl 5 fyra dagar i veckan och för att orka det så måste jag lägga mig tidigt då jag faktiskt behöver mina 7-8 timmars sömn per natt. Visst vore det väl härligt att kunna hinna läsa mer än jag gör men nog är barnen, träningen och maken minst lika viktiga att lägga tiden på.

Leave a Reply

