Utmaningar 2016

Jomenvisst ska spontanitet vara ledordet för läsningen i år men några utmaningar vill jag ju ändå hoppa på. Har lärt mig att de oftast breddar min läsning och sådant är både roligt och nyttigt. Sen är ju det här oerhört kravlöst, når jag inte i mål så gör det absolut ingenting. Mycket befriande.

efter noga övervägande lite hastigt och lustigt har jag bestämt mig för att vara med i följande utmaningar:

Boktolvan: Jag har ett antal hyllvärmare som jag verkligen vill läsa men som alltid skuffas nedåt i högen av allt nytt som kommer in.

Spänningsutmaningen: Deckare har jag så gott som helt lagt på hyllan men Dark Places Helena håller ju på med sin 100-lista över mindre mysiga böcker och där har jag hittat en hel del jag vill läsa som bör kunna platsa I denna utmaning hos Mia.

Jorden runt-utmaningen: Lyran kommer tillbaka med denna i år och jag kommer att vara med!

Make-utmaningen: Inspirerad av Lotten har jag bett min make att sätta ihop en läslista till mig för året.

Kaosutmaningen: Årets roligaste och mest prestigelösa utmaning måste jag ju förstås också vara med i!

Mer info om respektive utmaning och vad jag ska läsa när kommer när jag själv har koll på det 🙂

4 tankar om “Utmaningar 2016

  1. Kaosutmaningen verkar sjukt rolig – men jag måste begränsa mig… läser inte tillräckligt fort för att fixa den, har dessutom väldigt många böcker i bokhyllorna som jag faktiskt gärna vill sätta tänderna i. Och även om jag är hemma och är mammaledig som på sätt och vis borde innebära en massa tid, så är det så mycket annat som ska göras – typ fortsätta renovera 😀

  2. Kul med utmaningarna! Har förresten också hakat på Spänningsutmaningen, blev inspirerad av dig, och även Månadens bästa bok. Vet knappt hur det gick till…blir ganska många utmaningar/aktiviteter, lite crazy men kul… 😀

Lämna en kommentar