Bokbloggsfråga v 53

Veckans bokbloggsfråga är Barnboksbloggens variant av saknade Bokbloggsjerkan. Jag har inte hunnit vara med någon gång ännu, men så här i årets sista vecka tänkte jag skapa en ny rutin.

Veckans fråga: Har du några speciella mål/planer för 2016 för din blogg och för din läsning? Vad var det bästa från 2015 som du tar med dig in i 2016?

Jag har som övergripande mål att bli lite mer aktiv på bloggen igen, det har varit en rätt kämpig höst även på bloggfronten. Något som har funkat väldigt bra var det här med att publicera foton en gång i veckan, så det håller jag fast vid. Jag ska också försöka hänga med på den här bokbloggsfrågan så ofta jag kan och förstås även Lyrans tematrio och annat smått och gott. 

Vad gäller planer för läsningen 2016 så har jag i skrivande stund mycket få sådana. Lärdom från i år är dock att INTE bygga upp en stor sommarläsningshög. Den är nämligen fortfarande till stora delar oläst. Nej, bättre att vara spontan och ta läsningen som den kommer.

Äh, det här blev ju inte vad en kan kalla ett inspirerande och visionärt inlägg men nytt år, nya möjligheter!

 

11 tankar om “Bokbloggsfråga v 53

  1. Jag tänker eventuellt försöka läsa en bok per vecka. Inte i snitt utan en bok per vecka. Läste att han som grundat Facebook gjorde det och var supernöjd. Men vet inte än om det kanske mest stressar…

    • Oj, det skulle jag aldrig fixa. Läser på tok för oregelbundet för det. Ser i läsloggen för året att antal böcker lästa per månad har varierat mellan en och nio. Det går upp och det går ner… 🙂

Lämna en kommentar