Veckans jerka – bloggfrågor

Sent om sider denna helg svarar även jag på veckans jerka. Frågan är lång och innehållsrik den här gången: Jag skulle vilja veta hur andra bokbloggare interagerar med sina läsare, lockar till sig nya läsare och får de befintliga läsarna att fortsätta besöka bloggen. Jag skulle gärna vilja läsa mer om vad som driver bokbloggarna till att blogga och hur mycket de tänker på sina läsare när de bloggar.

Det som driver mig är att det är väldigt roligt, mycket roligare än jag trodde det skulle vara. Varje kommentar gör mig lika glad och jag försöker svara på dem så snabbt det går. Tycker jag har ett pågående samtal med flera andra bokbloggare (och andra) och det är otroligt kul och jag skulle mer än gärna träffa dessa människor irl också. Det är också viktigt att komma ihåg att kommentera hos andra. Jag tycker inte det behövs långa uppsatser till kommentarer men något litet livstecken tycker jag att det är trevligt att ge ifrån mig.

Hur man får nya läsare finns det väl inget generellt svar på men jerkor, utmaningar och annat tycker i alla fall jag ger kommentarer från nya läsare. Om de sedan väljer att komma tillbaka eller inte vet jag inte men förhoppningsvis skapas någon ny bloggbekantskap mellan varven.

Bokbloggare (och även fotobloggare som jag också har en hel del interaktion med) är himla trevliga människor och jag tycker att det generellt är en väldigt trevlig atmosfär. Inte blir det ju sämre av att jag faktiskt har varit på några bloggträffar och träffat personer som jag även träffat i mindre organiserade former senare. Alla sätt att träffa nya människor och få nya vänner är bra. Jag tittar på dig Kate Reader och funderar var den där drinken ska intagas :).

En tanke på “Veckans jerka – bloggfrågor

  1. Jag är så glad för att ni kom och hälsade på oss i somras! Jag gillar också att integrera med läsare och som läsare men tyvärr så har jag tappat gnistan lite nu både som bloggare och bloggläsare.
    Ha en fin vecka!
    Kram

Lämna en kommentar