Top Ten Tuesday

toptentuesday

Efter att ha svarat på en tema-trio-fråga känner jag min nu djärv nog att även skapa ett Top Ten Tuesday-inlägg. Ingen hejd på bloggandet nu😉. Veckans tisdagsuppgift är Top 10 Books From My Childhood (Or teen years) That I Would Love To Revisit.

  1. Villervalle i Söderhavet – som jag läste den och njöt av äventyren
  2. Anne på Grönkulla – tja, det säger sig självt
  3. Kulla-Gulla – älskade och fascinerades av hur livet var på den tiden
  4. Min morfar prosten – rent nöje
  5. Kitty – första “deckarna”
  6. Black Beauty – så vacker hästbok
  7. It – tonårsfavoriten
  8. Cherry Ames – fick mig nästa att avstå drömmen på att bli läkare (vilket jag iofs inte blev ändå)
  9. Alfred Hitchock och tre deckare – nagelbitare
  10. Salem’s Lot – aldrig blivit så rädd dagtid tidigare

Det var tio böcker, helt utan inbördes ordning. Jag älskade dem och jag älskar minnet av dem men är inte helt säker på att jag vågar läsa om. Vissa böcker gör sig trots allt bäst under en viss period i livet.

3 thoughts on “Top Ten Tuesday

Leave a Reply

