Veckans jerka – halloweenläsning

Jag som precis håller på med mina packlistor inför höstlovets resa blev pushad i rätt riktning av veckans jerka. Självklart ska jag packa ner Oates The Accursed i väskan. Vet inte hur mycket skräck det är men vampyrer verkar det i alla fall vara och det är inte det sämsta. Inte alls. Snarare tvärtom. Boken medvetet legat på vänt till höstens intåg och finns det bättre tillfällen än att börja läsa den än just på höstlovet?

Frågan är om det kanske räcker med att ta med en bok, den är ju ändå rätt tjock. Hm. Nja, det är nog lika bra att packa ner någon till för säkerhets skull. Vore ju förfärligt att vakna upp en morgon med slut på bok och ingen ny att ta tag i. Bok nr 2 som får följa med blir Elantris av Brandon Sanderson. Har precis påbörjat den som tåglitteratur men kommer säkert att funka precis lika bra som lovlitteratur.

20 tankar om “Veckans jerka – halloweenläsning

    • Ja, jag har också insett osäkerheten med att ha för få böcker med. Så nu packar jag tre. Är ju trots allt inte så himla många kvällar jag ska vara borta + att alla som följer med är på rätt många sidor.

    • Mmmmm, det ska bli bra. Packar ner The Screaming Staircase också för att fylla på spökerierna. Och Sista kulan sparar jag till grannen. Inte så mycket för stämningen utan för att det är en måste-läsa-bok till bokklubben om en vecka.

Lämna en kommentar