Fem en fredag: mjukstart

Det är semesterns näst sista fredag och Elisamatilda är tillbaka med fredagsfrågorna. Jag har för övrigt just mjukstartat med efter-semester-träningen. De senaste dagarna, sedan vi kom hem från Frankrike, har jag haft så ont att jag inte kunnat klä på mig själv. Det känns oerhört förnedrande att behöva be om hjälp, men vad annars göra, jag kan ju inte gå i morgonrock hela dagen. I dag har jag varit på gymmet och kört med väldigt lätta vikter så får vi se hur det känns i morgon. Jag är så hopplöst trött på det här med rygg och ben att jag ett tag bestämde mig för att bara lägga ner allt vad träning heter för det blir ju ändå aldrig bättre. Men psyket behöver träningen och det vore ju värre att vara både nedstämd och ha ont än att bara ha ont. Så därav mjukstarten idag.

1. Kan du nå ner till tårna om du böjer dig framåt? Ja, det kan jag. Att stå med raka ben, fullt framåtfälld är en av övningarna jag gör för min rygg och baksidan av låren. Det är en otroligt skön övning tycker jag.

2. Vad är något du gör långsamt? Böjer mig ner och plockar upp något från golvet. Jag avskyr verkligen hur kroppen har blivit sedan diskbråcket och det här med långsamhet i vissa rörelser är en del av det eländet.

3. Vad kommer du snart börja med igen? Senast idag kom jag på att jag ska köpa en parfym. Jag slutade använda parfym när jag ammade mitt första barn och sen kom det två barn till som skulle ammas och så rann tiden bara på. Men jag har bestämt att det är dags att börja använda lite väldoft igen till hösten.

4. Hur behåller du sommarkänslan? Jag äter frukost ute så länge det bara går. Men det är väl ungefär det. Jag har inga problem med att sommaren övergår till höst så jag känner inte att jag behöver hålla fast vid sommaren.

5. Har du något planerat för hösten? Jag ska läsa en kurs i Uppsala (hobby) och en kurs i Stockholm (jobb). Sen ska jag jobba som vanligt, träna på och börja bjuda hem fler vänner på middagar.

Bild från Pixabay

13 tankar om “Fem en fredag: mjukstart

  1. Åh jobbigt att ha ont, hoppas det ger med sig. Riktig parfym är fint, men allergisk mot billiga starka dofter tyvärr (drabbas jag av andningssvårigheter ibland på jobbet när besökare inte tänker sig för… håjaja lite gnäll blev det visst idag också 🤣

  2. Usch vad tråkigt att läsa om dina ryggbesvär! Smärta är hemsk, särskilt när den inte vill ge med sig utan blir långvarig. Visst har jag också ont i kroppen varje dag, men det är ändå på en nivå som inte utesluter några aktiviteter. Sänder en Krya-kram!

Lämna en kommentar