Presenthelg

Presenter känns långt borta den här veckan men det är skönt att få tänka på något annat än allt hemskt en liten stund. Och få saker piggar faktiskt upp som just presenter.

  1. Vad är en bra present att ge bort? Något som man hört mottagaren nämna någon gång eller något som man verkligen känner passar mottagaren. Sen tycker jag själv att en flaska vin, blommor eller en god bok passar utmärkt som middagsbjudningspresenter. Iaf blir jag glad av sånt.
  2. Vad är en dålig present att få? Det skulle väl vara något som går stick i stäv med mina egna intressen eller smak men någon dålig present har jag aldrig fått. Det kan ju ha att göra med att jag ÄLSKAR presenter i alla de former.
  3. Vad står just nu på din önskelista? Jag fyller ju 50 i sommar (inget jag ser fram emot…) så nu är det främst ett smycke jag önskar mig. Om vi pratar önskningar i det lilla alltså. Jag skulle gärna byta alla mina smycken, både nuvarande och kommande, mot en värld som tog sitt förnuft till fånga.
  4. Har du någon gång bytt en present du fått? Jo, jag har bytt storlek någon gång. Men inga större byten än så.
  5. Vad tycker du särskilt mycket om att få? Många presenter. Som sagt, jag älskar paket så ju fler desto bättre. Det behöver inte alls vara dyra saker utan det är själva grejen att få just paket som jag gillar.

Fler presentinlägg hittar du hos Elisamatilda.

10 tankar om “Presenthelg

  1. Snart 50? Då är du ju rena ungdomen 😉 Det är roligt att öppna paket, även om jag oftast får presentkort men det är eget val att få det, de brukar vara väl inslagna,stora paket 🙂

  2. Håller helt med dig i glädjen av paket, kanske mer att ge än att få. Så om jag någon gång, enl. önskemål, köpt ett presentkort, så slår jag in det i ett vackert paket, stort eller litet! 50 år fyller mina systerdotterdöttrar i april! Så för mig är du rena ungdomen! 😁

    • Vet inte riktigt. Men efter att ryggen började krångla så känns kroppen så gammal och det är så segt att inte kunna röra sig som man vill utan smärta. Kanske hade det varit likadant om jag varit 25 men tror jag inte. Är nog mest stress för ”kroppens förfall”.

Lämna en kommentar