Fem en fredag: Gott nytt 2022

Det är nyårsafton och jag sitter vid köksbordet medan resten av familjen fortfarande sover. Jag funderar en del över året som gått och hur allt blev som det blev. Svaret på Elisamatildas frågor är därför kanske inte de mest sprudlande glada men de är mitt 2021.

  1. Vad hade du velat ha mer av i år? Hälsa. Först diskbråcket med fem veckors smärta och sen en sjukskrivning i tre veckor på det. Sen kom jobbstressen och krävde tre veckors ytterligare frånvaro från jobbet. Enda fördelen med allt detta är att sommarledigheten blev totalt åtta veckor och höstlovsledigheten blev tre veckor lång.
  2. Vad har varit din största framgång i år? Det är fel år att prata om framgångar. Men jag överlevde, jag har lärt mig en hel del och jag lyckades ändå med det som var målet med jobbet.
  3. Vad ser du fram emot under 2022? Att allt ska bli annorlunda.
  4. Vad tar du med dig från 2021? Till syvende och sist är det familj och hälsa som är det viktigaste. Det är alltid så man säger men efter ett sånt här år så känns det verkligen också.
  5. Har du något nyårslöfte? Nej. Jag ska bara försöka hitta tillbaka till en balans i livet så att jag orkar med det som är jobbigt och som jag inte kan styra över.

14 tankar om “Fem en fredag: Gott nytt 2022

  1. Absolut att familj och hälsa är det viktigaste i livet. Det märker man inte minst under ett år som detta. Och nästa år, som verkligen står och lurar bakom hörnet, kan bara bli bättre! Gott Nytt År!

  2. hoppas absolut på ett bättre 2022. jag är glad för att ingen i familjen varit sjuk och att vi kunde träffas vid jul allesammans. sen får vi ju se hur det blir med påsken. jag har en känsla av att den här pandemin inte på något sätt är över. Gott Nytt År!

    • Pandemin tror jag vi får lära oss att leva med, kanske klingar den av om några år? Men fram till dess ser jag till att hålla mig och familjen vaccinerad. Min mamma är svårt sjuk så jag hoppas innerligt att vi fortsätter att hålla oss friska så vi i alla fall kan ses då och då.

  3. Hälsa är à och o. Sedan är förstås nära och kära viktiga och jobb som en trivs med gör sitt till. Ja det är väl helheten som är summan av kardemumman. Gott Nytt År!

    • Detsamma! Ja, i år får bli ett år då hälsan får bli huvudfokus. Mat och träning är en del, stress och det mentala en annan. Jag försöker tänka igenom allting nu när jag är ledig och försöka komma fram till var jag ska börja (kan ju inte dra igång till fullo från dag 1, det håller aldrig).

Lämna en kommentar