Fredag!

Vilken fantastisk sommar vi har just nu. Det är varmt och samtidigt väldigt grönt och frodigt här i vårt lilla villaområde. Ibland kommer en vind från havet in och då doftar det av semester tycker jag. Jag har idag tömt min inbox på olästa mail, jag har delegerat befogenheter i samtliga system och jag har slagit på mitt out of office-meddelande. Nu går jag på två veckors sjukledighet (jag opererar ryggen för diskbråck på måndag) och sen har jag sex veckor semester som väntar efter det. Det blir sammanlagt åtta veckors frånvaro från jobbet och det har jag inte varit med om sedan sista mammaledigheten för elva år sedan. Det kan ju förstås hända att jag inte behöver fullt två veckors sjukskrivning och blir det så är det ju bara att dyka upp som gumman i lådan på jobbet igen men det är inget jag räknar med. Jag har lovat mig själv att nu ska jag göra allt för att det här ska bli så bra som möjligt.

Det är mycket som snurrar i huvudet nu så veckans fredagsfrågor hos Elisamatilda passar som hand i handske denna vecka.

  1. Hur har ditt humör bidragit till veckan? Att ha ont hela tiden påverkar så klart humöret. Men jag gör mitt bästa för att hålla det uppe. Förutom det onda så är livet ändå rätt bra just nu.
  2. Vad har du gjort för att främja din hälsa? Jag har gjort min rehab, jag tar mina mediciner och jag håller mig för femte veckan i rad borta från allt vad alkohol heter pga medicinerna. Men nog vore det ruskigt gott med ett glas rosé eller ett glas champagne en kväll som denna.
  3. Vilka tankar har fyllt ditt huvud? Mycket jobb och många tankar på vad jag vill göra framöver. Samt förstås oro inför operationen.
  4. Hur har du sovit om nätterna? Sen jag började äta den nya medicinen i onsdags har jag sovit som en prinsessa. Det är underbart att inte ha så ont att jag vaknar varje gång jag vänder mig i sängen.
  5. Vad har fått dagarna att gå? Jobb? Så mycket annat händer inte nu. Efter jobbet har vi ätit middag på altanen alla kvällar den här veckan och sen har jag lagt mig vid 21 för då orkar jag och mitt ben verkligen inte vara uppe längre.
Någon som är lika trött som jag på kvällarna

11 tankar om “Fredag!

  1. vilken gullig jycke som håller dig sällskap! Håller tummarna för att det blir kanonbra efter operationen, självklart spänner man sig inför ett sådant ingrepp, men jag är övertygad om att det går bra! Snart kan du fira med champagne för ditt nya smärtfria liv!

    • Ja, hoppas verkligen att det går bra. Och Caesar, hunden, är ett fantastiskt sällskap. Jag har inte vågar mig ut själv med honom på fem veckor nu (vad händer om han drar till i kopplet?) och jag längtar efter att kunna gå på mysiga hundpromenader igen. Och efter att kunna springa med honom igen… men det är längre fram det.

  2. Hunden är jättesöt. Klart en tänker på op när en ska göra det, håller tummarna, det kommer gå bra. Det blir skönt med semester sen efter sjukledigheten! Det är fint sommarväder men lite för varmt för mig med +30 men slut på gnället nu 🤭

    • Ja, han är en mysig följeslagare. Varmt idag men jag har flyttat till ett nytt (?) hörn av trädgården. Lummigt, halvskugga och omringat av rosor och kaprifol. Perfekt läshörna och jag ska skaffa en hammock hit tror jag.

    • Tack! Jag har förstått att jag inte ska förvänta mig några underverk utan att operationen främst är till för att undvika att det blir sämre. Känns ju sisådär kul med tanke på att jag lider rätt mycket av nuläget. Men man ska inte måla fan på väggen, de flesta blir ju trots allt bra/bättre.

  3. Förstår att du har haft det kämpigt i många veckor, skönt att du kan bli opererad så pass snabbt. Jag trodde att köerna var långa. Lycka till!

Lämna en kommentar