Fem en fredag – omstart

Jag överlevde mina två första arbetsdagar! Nu har jag faktiskt en tredagarshelg för jag tänker vara ledig på måndag när min äldsta dotter fyller 16 år. Galet vad tiden går. Men nu är det fredag och innan jag stänger ihop datorn passar jag på att svar på den här veckans frågor hos Elisamatilda.

  1. Vad lämnar du bakom dig i år? Jag hoppas få lämna decembertröttheten bakom mig. Januari har ännu inte visat upp så värst mycket sol och ljus men hoppet är det sista som överger människan.
  2. Hur vaknar du till lättast? Allra oftast vaknar jag innan klockan ringer, oavsett vad den är ställd på. Därmed inte sagt att jag går upp då, jag är en mästare på att ligga och dra mig om jag inte har en tid att passa.
  3. Vad är en sak du gör för att känna dig piggare? Tränar.
  4. När åker julpyntet ner? Tjugondag Knut. Då ryker granen, pyntet och pepparkakshuset. I år får nog pepparkakshuset stå kvar lite längre då Sonen är på läger nästa vecka och han skulle bli oerhört besviken om vi krossade det när han inte var med. Adventsljusstakarna i fönstren får stå var lite till, det är för mörkt för att plocka bort dem redan nu.
  5. Vad hakar du ofta upp dig på? Min man skulle säkert kunna ge 50 exempel här men just nu kommer jag inte på något alls. Mitt nya nerstressade jag stör mig mycket mindre på saker nu än för bara ett år sedan.

8 tankar om “Fem en fredag – omstart

  1. Visst är det skönt att ligga och dra sig i sängen. Så bra att du känner dig så pass avstressad så du inte bryr dig så mycket om petitesser längre. Det är ingen mening att haka upp sig på saker. Och speciellt inte på sådant som man inte kan göra något åt! Ha det bra!

Lämna en kommentar