Tänk snabbt! (vecka 22)

img_2550Idag är det sommarväder ute. Jag och maken sitter inne och jobbar men Äldsta ligger på altanen och solar. Idag har skolan Operation Dagsverke vilket innebär att hon, för att få närvaro för dagen, ska redovisa 150 kr för ett arbete hon har genomfört idag. Jag är väldigt skeptisk till att skolan gör sådant här om jag ska vara ärlig. Speciellt i dessa tider när det inte enkelt går att tjäna ihop lite pengar genom att sälja kaffe till morgonpendlarna på tågstationerna i området. Nu har hon lovat panta flaskor och sen betalar vi mellanskillnaden. Men jag är inte säker på att alla barn har föräldrar som har jättelätt att betala sådana här saker och betalar man inte får man ogiltig frånvaro.

Nåväl, hon solar, jag jobbar men fuskar lite med att ta en paus och svara på Tänk snabbt! hos enligt O.

fantasy eller science-fiction? Jag älskar bra fantasy men har lite svårare för rymden.

biografier eller memoarer? Biografier är skrivna med mer distans vilket jag uppskattar. Fast jag har nog bara läst en enda memoar så jag kan ha fel.

läsprojekt eller fri läsning? Även om det kan vara kul med projekt också mellan varven, typ årsutmaningarna jag glatt kastar mig in i varje januari (med blandad framgång).

Goodreads eller läsdagbok?Jag listar allt jag läser i telefonen. Månad, titel, författare och betyg. Samt om jag lyssnat eller läst.

luktärter eller solrosor? Jag tycker de är så vackra men har tyvärr aldrig lyckats driva upp några egna.

6 tankar om “Tänk snabbt! (vecka 22)

    • Jag förstår inte riktigt varför. Jag menar, älskar man vampyrer så borde väl en och annan utomjording inte vara några problem men det är något med den där rymden som inte alls lockar mig.

Lämna en kommentar