Fem en fredag: Avslutning

Efter en vecka med tre avslutningar för de egna barnen och en studentmottagning för vänners äldsta dotter igår får man väl säga att Elisamatildas fredagsfrågor passar som hand i handske. Det har varit en fin vecka och jag unnar verkligen mina barn de kommande tio veckornas lediga lunk.

  1. När tog du studenten/gick ut skolan? Jag tog studenten 1991 och var klar med universitetet 1996.
  2. När var senaste gången du hade lov? Senaste (sista) gången jag hade lov utan att sommarjobba var 1992. Jag jobbade iofs en vecka eller två för att få ihop lite pengar till en sommarskidresa men resten av den sommaren var jag bara ljuvligt ledig.
  3. Hur såg en avslutning i grundskolan ut? Ganska exakt likadan som avslutningarna ser ut idag. Finklädda barn, sommarsånger och tal av rektorn.
  4. Vad brukade du göra under dina sommarlov? Sova länge, titta på Sommarlovsmorgon, läsa massor av böcker, leka med kompisar, bada, vara med kusinerna. Jag minns det också som att jag var mycket med mormor och morfar.
  5. Vilken låt förknippar du till sommar och avslutning? Den blomstertid nu kommer. Den får mig nu att gråta en skvätt på varje avslutning.

3 tankar om “Fem en fredag: Avslutning

  1. Att ha minnen av mormor och m orfar är glädjande, min mormor var jätteviktig person för mig så länge hon levde. Önskar alla hade en mormor-figur. Trevlig helg

Lämna en kommentar