3 x 3 under 2017

Jag har ett litet (egentligen gigantiskt) läsprojekt på gång och för att dela upp den elefanten i mindre delar tänkte jag göra som Ugglan & boken och köra 3 x 3 med fokus på äldre litteratur. 

Jag har tänkt mig följande områden och titlar, med en brasklapp om att titlar kan komma att bytas ut under året. Eventuella byten kommer dock att ske inom ramen för det där läsprojektet (mer om det vid ett annat tillfälle), för minst nio av projektets böcker vill jag verkligen läsa i år. 

Svenska klassiker

  • Drottningens juvelsmycke, C J L Almqvist
  • Röde Orm, Frans G Bengtsson
  • Kallocain, Karin Boye

Engelska klassiker

  • Pickwickklubben, Charles Dickens
  • Det susar i säven, Kenneth Grahame
  • Den vassa eggen, William Somerset Maugham

Amerikanska klassiker

  • Moment 22, Joseph Heller
  • Och solen har sin gång, Hemingway
  • Ljus i augusti, William Faulkner

PS Och för se till att jag verkligen kommer igång har jag nu reserverat tre av titlarna på bibblan! DS

3 tankar om “3 x 3 under 2017

  1. Kul att du är med! Och jag gillar ditt urval – Drottningens juvelsmycke är till exempel helt fantastisk. Jag har också skaffat hem lite av böckerna från mina 3 x 3, så jag ska komma igång.

Lämna en kommentar