2016

Ett par dagar in på det nya året kommer här en kort summering av 2016 medan jag fortfarande orkar uppbåda någon form av energi för detta miserabla år. 

48 böcker har jag läst i år. 48 stycken. Vet inte när jag senast läste så få, det kan inte ha hänt sedan universitetstiden. 48. Det allra värsta är kanske ändå inte det låga antalet utan bristen på bra böcker. Jag minns fler riktigt dåliga än sådana som var bra. Fanns några ljusglimtar men jag tror ingen av dem blir en bok som jag kommer att bära med mig.

Utmaningar var jag däremot med i desto fler och jag hade en jäääääättelång sommarläsningslista. Big mistake. Huge. Klarade bara av en utmaning och det var Kaosutmaningen, helt utan marginal, och det blev inte många böcker lästa i somras heller. 

Däremot lyckades jag ro i land fotoutmaningen även om det bara var stress och ingen glädje alls i den heller på slutet. 

Det som däremot har gått bra är träningen. En dipp under semestern men annars helt enligt plan och jag hade den stora turen att vara frisk under året så jag tappade inget pga trista förkylningar och sådant. Ett litet ryggskott bara men det går ju utmärkt att träna ändå. 

Det var det om 2016. Mer text och tankemöda förtjänar inte det året. Nu ser vi framåt!

2 thoughts on “2016

Kommentera

