Veckans bokstav


Mycket nöjd med mig själv att jag kom ihåg veckans bokstav hos Enligt O även denna vecka :). 

Deborah Spungen, mamma till Nancy Spungen, skrev boken Inte som andra döttrar. Jag minns att jag liksom sög i mg den boken som tonåring, det var en värld jag inte ens visste existerade. 

Det finns böcker där vädret är en trivsam/olycksbådande/intetsägande bakgrund till händelseförloppet och så finns det böcker som aldrig hade blivit till utan vädrets makter. Mycket fokus på minusgrader är det till exempel i The Terror och i Expeditionen

I Ensam mullvad på en scen handlar det mycket om att vara modig, och modig är det lättare att vara om någon tror på en. En mycket bra barnbok tycker jag. 

Tja… Är ju inte så förtjust i deckare längre (med vissa specifika undantag) men Griffiths senaste mördare var lite överraskande tycker jag. 

Mörker får mig att tänka på Night film, en bok jag aldrig skulle våga se filmatiseringen av.

4 tankar om “Veckans bokstav

Lämna en kommentar