Läser just nu-enkät

Jag gör som många andra och lånar Enligt O:s enkät denna torsdag. 

Vid sängen: En hel hög med böcker men det som läses är Giving up the Ghost av Hilary Mantel och Industrial Magic av Kelley Armstrong. 

Vid soffan: Läser aldrig i soffan. Där somnar jag alltid så fort jag sätter mig. 

På jobbet: Intranätet vid sporadiska tillfällen, en hel del CVn just nu, ppt-presentationer och excellistor. Rafflande läsning må ni tro. 

Utmaningsbok: Nej, kan inte komma på någon här. 

Bokcirkelsbok: Araben av Pooneh Rohi. Än ej påbörjad. 

På läsplattan: ”Läsplatta?” sade fru Konservativ och rynkade på näsan. ”Nej tack, jag föredrar papper.”

Borde börja med: De där bibbloböckerna med kort lånetid som ligger bredvid sängen. Kanske ikväll?

Längtar efter att få läsa: Lamentation av C J Sansom. Men jag suger lite till på den karamellen. Får nog följa med på påsklovet. 

Senast köpta bok: Araben, se ovan, köptes igår. 

Skulle vilja köpa: The Ghost Fields av Elly Griffiths, men en inbunden deckare? Nja, de gör sig bäst i pocket så jag får behärska mig ett tag till. 

6 tankar om “Läser just nu-enkät

Lämna en kommentar