Veckans jerka

Åh, den här gången kan till och med jag snabbt hitta ett svar på Annikas fråga i veckans jerka. Händer sannerligen inte varje gång. Frågan är vad läser du just nu?

Just nu läser jag Alltför nära av Linwood Barclay. Tyckte hans Vilseledd var jättebra men den här tycker jag är lite seg. Och även om jag i normalfallet inte är en älskare av en jag-form i berättelser så tycker jag väl ändå att det funkar rätt bra för det mesta. Fast här tycker jag att jaget inte allt bör vara just jaget. Men det kanske får sin förklaring när jag läst vidare.

Jag läser också Wolf Hall av Hillary Mantel. Är ännu inte helt uppslukad av den men tror att det löser sig snart. Roligt med en mänsklig skildring av Cromwell, det har jag aldrig sett förut.

8 tankar om “Veckans jerka

  1. Jag läste Morgonen hon försvann av samma författare, en bra bok faktiskt! 🙂 tycker det är kul när det kommer knepiga frågor på jerkan så man får tänka till lite, men det är ju roligt tat det också kommer frågor ibland som verkligen alla kan vara med på!

    • Somnade utmattad igår kväll så då blev det inget läst. Men nu håller jag med om att det börjar bli lite spännande. Har fortfarande lite svårt att förstå valet av jag-figuren men jag ger inte upp!

  2. Jag har inte läst något av Barclay ännu, men är lite sugen på att göra det. Låter som att Vilseledd kanske kan vara något eller Alltför nära? Ska bli intressant att höra vad du tyckte om den när du har läst ut den. 🙂

    • Jag har lite blandad inställning till historiska romaner. Ibland blir de bara romantiksliskiga och ibland blir de lysande, t ex de om Shardlake av C.J Sansom. Tycker Wolf Hall lutar åt det senare. Definitivt.

Lämna en kommentar