Den optimala lässtunden

Veckans bokbloggsjerka ställer frågan om vad som är den optimala lässtunden. Hur mysigt jag än tycker att det låter med soffor, filtar, brasor och tekoppar så måste jag nog ändå säga att den optimala lässtunden för mig är när jag går och lägger mig tidigt (och helst inte så jobbstressad), egentligen så snart barnen lagt sig, och kan läsa ostört tills jag somnar. Det är lyx. Det bästa av allt är dessutom att det är en lyx som jag faktiskt får till ganska ofta. Ok, bortsett från att jobbstressen ständigt är närvarande, men ändå.

4 tankar om “Den optimala lässtunden

  1. Åh vad det lät härligt! Jag har inte läst en enda bok sen barnen föddes, ja mer än barnböcker. Jag får inte ihop timmarna. 😦
    Jag saknar det! Jag läste bäst i sängen, bara slänga sig på magen och lääääääsa så länge jag orkade.
    Läs för mig med!
    Kram

Lämna en kommentar