En spretig fredag

Igår var det en magnifik dimma över Stockholm, idag regnar det. Dimman var mystisk och spännande, regnet är bara tråkigt. Men det är helg, och det är dags att svara på fredagsfrågorna.

Vilken skiva kan du lyssna på repeat?
Jag är ingen musikmänniska, jag lyssnar oftast bara på musik för att ha den som en ljudmatta i bakgrunden och då är det sällan repeat.

Vad är något äckligt som hänt dig på restaurang?
Jag har fått mat som inte varit god men jag har aldrig upplevt något äckligt vad jag kan minnas. Det äckligaste jag har ätit var dock sushi med sjöborre, det funkade verkligen inte alls för mig (men de två andra i sällskapet tyckte att det var en spännande nyhet*).

Vad vill du uppleva innan du dör?
Jag skulle vilja uppleva total frid men det tror jag aldrig kommer att ske, jag kommer sannolikt alltid att oroa mig för något.

Vilken är den bästa sitcomen?
Vänner.

Vilka tre appar i telefonen använder du mest?
Instagram, Facebook och Outlook. Men nu under fastan lägger jag de två förstnämnda åt sidan (ihop med kaffe och sötsaker) fram till påsk. Jag är inne på tredje dagen idag och det enda jag egentligen saknar hittills är en kopp kaffe efter lunchen men det kan jag leva med.

Fler svar hittar du hos Elisa.

Från Pixabay

*Det här var i Florida 1998, nu finns kanske sjöborrar på var och varannan sushikrog här hemma också.

15 tankar om “En spretig fredag

    • Alltså, det är så mycket med allting att min hjärna liksom aldrig helt stänger av all det där som ”kan gå fel”. Jag har blivit bättre med åren på att hålla de där tankarna borta, men det kräver energi det också.

    • Haha, ja det är lätt hänt. Igår var det söndag och då bryts fastan = fick ta en titt på FB/Insta. Det hade inte hänt så mycket på några dagar så de medierna saknar jag egentligen inte, de är ju ett rent tidsfördriv. Men det var väldigt gott att få dricka kaffe 🙂

  1. Vilken disciplin du har, jag hade aldrig fixat att fasta! Och det syns på mig…ähum.

    Sjöborre, så spännande, jag hoppas att inte piggarna sitter kvar när man får den på tallriken! Total frid verkar bara de österländska guruna kunna uppnå, jag tror det skulle skrämma skiten ur mig, jag behöver nog något som skaver!

    Trevlig helg från pörtet

    • I det här fallet, med fastan fram till påsk, är det ju helt upp till en själv vad man vill avstå ifrån. Och så länge man både får äta sig mätt och sova ordentligt så är det inte speciellt jobbigt att avstå från lite social medier, sötsaker och kaffe.

  2. Nej! Sjöborre lockar mig inte. När jag var i Kamchatka gjorde vi en dagsutflykt och man dök ner från båten och hämta upp Kamchatkahummer och sjöborrar som sedan tillagades. Jag åt mängder av hummer men vägrade ens smaka på sjöborren. Det ser man ju på den att den är äcklig.

Lämna en kommentar