Fredagsfrågorna om tid

Regn, rusk och mörker mötte mig när jag gick ut i morse. Det är skönt att det är fredag och att det dessutom är lov nästa vecka. Jag är ledig ett par dagar och det ser jag fram emot. Men först har vi den här dagen att ta oss igenom, nu kämpar vi sista fredagsrycket! Jag passar på att svara på Elisas frågor mellan ett par möten. Sen ska jag köpa en kaffe i kafeterian och fortsätta med jobbdagen.

  1. Är du tidspessimist eller optimist? Tidspessimist. Jag är alltid i tid. Min man däremot är min raka motsats och om vi någon gång skiljer oss så kommer det här att vara orsaken. Det är helt obegripligt hur man kan ha så lite respekt för andra människors tid. Vi har varit ihop i 26 år nu och det går verkligen inte att ändra på honom i det här fallet, noll utveckling över åren.
  2. När går tiden som snabbast? På helgmorgnar. Det är lika fascinerande varje lördag och söndag hur snabbt tiden rinner iväg medan man äter frukost, dricker te och läser tidningen. På söndag morgon får vi ju dock en extratimme, det blir trevligt.
  3. När går tiden som långsammast? Jag vet faktiskt inte. Det var länge sedan jag höll på med något som var så tråkigt att det kändes som om tiden stannat. Men det är klart, vissa veckor känns evighetslånga men det är svårt att säga vad som gör det. Jo, förresten, tiden måste ju gå som långsammast när man står utomhus i blås och kyla och väntar på pendeltåget hem. DET är långa minuter…
  4. Var spenderar du mest tid? Hemma.
  5. Till vad under veckan har du behövt lite extra tid? Studier. Jag tentade i onsdags och jag ska lämna in ett PM på tisdag så än är studieveckan inte slut även om jobbdelen av veckan sjunger på sista versen.

Bild från Pixabay

13 tankar om “Fredagsfrågorna om tid

    • Det konstiga är ju att lika noga som jag är med tiden lika oviktigt tycker både min man och mina bästa vänner att det är. Obegripligt att jag ändå mest hänger med folk som inte kan klockan 😀

  1. Du är så ambitiös att jag verkligen unnar dig de utdragna mysiga långfrukostarna på helgen. Och visst är det hemskt att stå i oväder och vänta på buss eller tåg, fem minuter känns som 25. Men du, om ni stått ut med varandras olikheter så många år, så känns det väldigt onödigt att rucka på det, uppenbarligen funkar det ju! Om den ena är tidig och den andra sen blir medeltalet perfekt
    Trevlig helg

    • Nja, jag är inte så värst ambitiös, jag är egentligen extremt lat :D. Men tack, det värmde att få höra.

      Jo, min man har ju onekligen andra sidor som uppväger oförmågan att hålla tider ❤

  2. Ha det så underbart med dina frukostar, det är väl värda stunder!
    Väntan och tid kan bero på vädret, alltså omständigheterna. Man njuter inte direkt av att vänta i oväder.
    Trevlig helg!

  3. Pingback: Fem en fredag v. 44: Läskigt - elisamatilda.se

Lämna en kommentar