Passande fredagsfrågor

Nog för att jag ofta skjuter upp saker men det var länge sedan jag stressade över det, jag vet att jag ändå bearbetar de flesta uppgifter så mycket så när jag väl sätter mig ner för att utföra det hela brukar det gå rätt snabbt. Men nu är det annorlunda. Se fråga 3.

  1. När behövde du sist improvisera någonting som MacGyver? Hahaha, det har aldrig hänt. Jag är det mest opraktiska/ohändiga du kan tänka dig så nej, något MacGyver-liknande har jag aldrig ens försökt mig på.
  2. Vad är det mest spontana du gjort i veckan? Fikat med min kusin och hans fru. Jag hade lite tid över innan jag skulle träffa min man och passade på att dricka kaffe hemma hos dem. Det är få av våra vänner som både bor kvar inne i stan och jobbar hemifrån på heltid vilket onekligen gör spontaniteten lite lättare om man råkar vara i krokarna. Plus att de alltid bjuder på extremt gott kaffe.
  3. Vad gjorde du nyligen i sista minuten? På måndag ska jag hålla en fem minuter lång presentation av Kant och hans pliktetik i Uppsala. Har jag börjat än? Har jag haft en månad på mig? Jag är faktiskt lite stum av förundran hur det kunde gå så här illa. Men via ChatGTP har jag fått en summering, nu ska jag bara läsa på så att jag förstår också. Men jag skjuter upp det liiiiite till genom att skriva det här inlägget först. Herregud, jag är hopplös.
  4. Hur organiserar/planerar du din vecka? Arbetsdagarna styrs av 1) fasta möten, 2) alla andra möten samt 3) inbokade luncher. Luncherna har blivit viktigare och viktigare eftersom det krävs lite administration att få till dem nu när folk kommer och går och man aldrig vet vem som är på kontoret när. Kvällarna styrs av sociala aktiviteter, jag äter middag ute i snitt en gång per vecka och sedan klämmer jag in träning utifrån vad jag har ledigt.
  5. Vad ger dig tunghäfta? Medelålders män som bara pratar om sig själva. Orka prata då liksom…

Om jag återvänder till fråga 3 så har jag också ett case som jag jobbar på ihop med fyra andra från den jobbkurs jag gick förra veckan. När jag är klar med måndagens övning ska jag på allvar ta tag i den andra uppgiften. Då är ju andra beroende av att jag levererar mina delar och då låter jag det inte gå så här långt.

Då så, NU tar jag tag i herr Kant!

Fler svar på fredagsfrågorna hittar du som alltid hos Elisamatilda.

6 tankar om “Passande fredagsfrågor

  1. Herr Kant skulle jag behöva låååång tid med, känner ju inte till karln just nånting. Men prokrastinering har jag alltid varit extremt duktig på. Även att skjuta upp trevlig saker, som att man vill suga på karamellen så länge det går för sen är det över…
    Gamla gubbar kan vara roliga att lyssna på, men, de kan också vara värre än medelålders män…bara upprepningar i oändlighet..
    Ha en skön söndag

Lämna en kommentar