Fem en fredag: Ledigt

Elisamatilda går på bloggsemester nu så jag passar på att svara på denna sista veckas frågor. Ganska givet tema och ytterst relevanta frågor.

  1. Vad gör du när du är som mest lat om sommaren? Jag läser på altanen och så flyttar jag runt mellan sol och skugga beroende på temperatur och avbryter mig ibland för att hämta te/kaffe/vatten/glass.
  2. Hur spenderar du en aktiv sommardag? Åh, det kan ju vara lite vadsomhelst. Antingen en dag inne i stan (typ museum/shopping/Djurgården), vandring i fjällen – eller något helt annat. Gemensamt för alla aktiva sommardagar är i alla fall att jag är rysligt trött på kvällen.
  3. Vad väntar du med tills september kommer? Att få plus på semesterkassekontot igen. Pengarna bara rinner i väg den här sommaren, men det är det värt.
  4. Vad har du ännu inte gjort som du brukar på sommaren? Badat. Jag har bara tagit ett enda dopp i år och det känns lite fjuttigt.
  5. Hur är dina sommarkänslor just nu? Perfekta. Första veckan på semestern har bara gett mersmak.
Det är bra vackert i skogen här hemma också.

6 tankar om “Fem en fredag: Ledigt

    • Den perfekta aktivitet för just lata dagar. Men idag regnar det så idag får jag lata mig inomhus istället. Jag och min bok kan flytta runt mellan matbord, soffa och säng istället kanske.

  1. Visst är det dyrt med semester, även om man bara håller sig hemmavid! Man fikar, köper glass, betalar inträde någonstans, äter mer dyra sallader, jordgubbar och andra bär. Men som du säger, det är det värt. Lite klent med simning här också, men några gånger har jag fått till det! Trevlig högsommarhelg

    • Ja, det är fascinerande hur många småutgifter det blir när man är ledig. Den här semestern ska vi dessutom ut på diverse resor. Men kul att kunna resa på sommaren igen, när barnen ägnade sig åt skidor gick ju hela semesterkassan, och betydligt mer därtill, åt till just den aktiviteten.

Lämna en kommentar