Fem en fredag: tiden går

Våra barn har blivit så stora, det är som de alla tre tagit ett gemensamt utvecklingshopp. Vi iakttar och konstaterar att vi ändå lyckats bra med våra avkommor (dvs har haft en himla tur) och undrar dagligen var tiden tog vägen. När jag gick tillbaka i tiden med hjälp av familjebloggen så minns jag både det som hände för fem och tio år sedan som om det vore igår. Så tack Elisamatilda för en fin liten nostalgitripp.

Vad gjorde du för 10 år sen? Då hade vi precis kommit hem från en helg i Romme. Barnen var 8, 6 och 3,5. Sonen, sexåringen, hade över 40 graders feber och yngsta hade värk i öronen. Det var en livad helg… Men äldsta var frisk och hade jättekul i skidbackarna med en jämnårig kompis.

Vad är ett minne för fem år sen? Sonen hade tydligen fotbollsmatch, jag skrev så här på familjebloggen:

Vad har du gjort om tre år? Sett ytterligare ett barn konfirmeras och det äldsta ta studenten. Förhoppningsvis upplevt mycket annat bra också.

Vad går fortast, veckan eller helgen? Helgen. Herregud, den försvinner alltid i ett nafs.

Hur mycket ledig tid har du om dagarna? Ledigt och ledigt, men nu när barnen är stora så styr vi ju vår tid själva på ett helt annat sätt än tidigare vilket är väldigt skönt.

9 tankar om “Fem en fredag: tiden går

    • Ja, mycket försvinner snabbt men jag är otroligt glad över den där bloggen för familjen som jag har skrivit i så många år nu – både text och bild från nästa hela barnens uppväxt är ju guld värt nu. Jag hade aldrig kommit ihåg de här grejerna annars.

  1. du minns tio år tillbaka… Minns körningar till olika matcher, inget sånt längre med våra fyra barn, lugnare med barnbarnen, för vår del. Minns med fyra tonåringar hemma, vi frågade om de skulle ut… eller om vi kunde ta ett glas vin?

    • Jag minns hur isande kallt det var den där dagen. Jag var ju klädd för att stå inomhus och de få extra värmande saker jag hade med mig fick jag ju klä på sonen (som också kvar klädd för match inomhus). Brrr…

    • Ja, verkligen. De här helgen hade vi dessutom middag i lördags vilket var jättekul men hela lördagen gick åt till förberedelser och hela söndagen var vi ganska trötta. Man är inte van att vara upp sent längre…

Lämna en kommentar