Fem en fredag: Röra

Vilken drömdag! Det är gnistrande kallt och solen skiner. Jag har precis varit ute med hunden och hade gärna stannat ute ännu längre men jobbet kallade. Det är skönt att ha en hund som gillar vinter, han blir som galen av lycka av snön och kylan. Det ska visst bli varmt och grått nästa vecka så nu ska jag njuta till fullo över helgen.

  1. Vad har nyligen rört till sig hos dig? En del saker har snarare rett ut sig den senaste tiden och det tackar jag för.
  2. Omger du dig generellt med ordning eller oreda? Den pedantiska gen som var så tydlig hos båda mina föräldrar och min syster hoppade helt över mig, och min man saknar den också helt och hållet. Så ja, det är ganska rörigt hemma hos oss även om vi kan skärpa till oss och rensa upp ibland.
  3. Vilken röra äter du helst? Skagenröra från vår lokala ICA-butik. Den är otroligt god och toppar listan (det finns ju väldigt många bottenskrap här tyvärr) över smakade röror, tätt följd av röran från Lisa Elmqvist (bilden). Min son praoar på den lokala restaurangen den här veckan och har fått göra skagenröra där så han har lovat att göra egen och bjuda på vid tillfälle.
  4. Var förvarar du alla de där småsakerna som inte har en egentlig plats? På ett hyllplan i skafferiet, i ett skåp i köket, i en byrålåda i hallen. Och så den eviga högen på köksbänken.
  5. Vad har du nyligen behövt reda ut? En del relationsfrågor på jobbet. Av professionell karaktär alltså, inga privata relationer.

Fler röriga inlägg hittar du hos Elisamatilda.

17 tankar om “Fem en fredag: Röra

    • Jag tänker ibland att det kommer att blir mindre rörigt när de flyttar men ska jag vara helt ärlig kan jag nog inte skylla på dem… Jag och min man rör bevisligen till det alldeles utmärkt på egen hand 😀

    • Ja, den skagenröran är suverän! På lunchen fick jag faktiskt prova sonens röra och den var så god att vi lade till lite sådan till den julmatsbeställning vi redan lagt hos den restaurangen.

    • Visst är det konstigt hur saker bara kan hoppa över en avkomma? Men jag hävdar att man kan vara lycklig i ett ostädat hem också, något som mina föräldrar och syster aldrig riktigt har köpt 😀

    • Mmmm, det är så gott. En annan supergod röra är baba ganoush (aubergine) – den glömde jag skriva om. Jag får se till att göra den snart igen. (Snart lunchdags, jag börjar bli hungrig känner jag ;))

  1. Haha, så bra att du redde ut röran på jobbet, och att den inte liknade den röran poliserna ställt till med…
    Så lyxig mackan såg ut, mums! Min mor var pedant på jobbet o slarvig hemma, jag har ärvt den genen, o när jag nu inte jobbar längre, ja då blir det lätt kaos.
    Ha en trevlig helg

    • Alltid är det någon slags relation som är lite ansträngd någonstans. Och av någon anledning får jag ofta i uppgift att hjälpa till att reda ut, även om jag egentligen inte har något med det hela att göra. Men jag gillar att jobba med människor så jag klagar inte. De är intressantare än IT-systemen 🙂

Lämna en kommentar