Fem en fredag: trängsel

Sol. Fredag. Yoga i morse. Spinning bokad till sen eftermiddag. Inte möten exakt hela dagen. Gott så.

Jag har varit på kontoret ett par dagar den här veckan. Där är det fortfarande ingen trängsel men det är gott om folk på tåg och i bussar på vägen dit och hem, på tal om temat för dagen hos Elisamatilda.

  1. Finns det någon trängsel du undviker? Reor. Jag hatar att shoppa och att göra detta i trängsel är obeskrivligt tråkigt och hemskt.
  2. Vilken var den senaste större folksamling du deltog i? Det var nog på Operan i tisdags. Ingen trängsel men fullt till 2/3-delar.
  3. Har pandemin medfört någon ändrad vana hur du hanterar trängsel? Nej, inte nu längre.
  4. Vad är det längsta du stått i kö? Det måste ha varit till Eiffeltornet när vi var i Paris för ett antal år sedan. Men det var det värt.
  5. Var trängs du mest? I tunnelbanan. Men efter två år utan trängsel är det lite skönt att känna normalitet så det stör mig inte alls just nu.
Från Pixabay

7 tankar om “Fem en fredag: trängsel

  1. Vi är helt och hållet överens, att shoppa, särskilt kläder, är hemskt till och med om jag är ensam. I trängsel skulle jag rusa ut. – Lite överdrivet, men inte så mycket.

  2. Eriksdalsbadet är ytterligare ett exempel på trängsel som ”kommit tillbaka”. Särskilt på helgerna. Försöker undvika vara där då för man får t o m köa till omklädningsskåpen och duscharna! :-O På det viset var det bra med restriktionerna. 😉 Men jag vill INTE ha tillbaka dem. Trängs hellre… Tuben är som den är. Väljer man mitten av tåget är det oftast ok oavsett tid.

  3. Jag hade också köat till Eiffeltornet! Annars går jag sällan i affärer, reor lockar inte alls. Barn och barnbarn trängs varje helg i köpcentrum, jag förstår inte hur någon kan tycka det är kul…
    Men alla är vi olika. Förstår att det var trevligt att besöka ett operaevenemang igen

Lämna en kommentar