Fem en fredag: riktning

Det är fredag och jag är fruktansvärt trött. Jag bryter av jobbet en liten stund för att svara på fredagsfrågorna hos Elisamatilda.

  1. Vad är något du kommit över? Vet inte riktigt. En del saker. Annat är svårare att lägga bakom sig.
  2. Vad har du precis avklarat? Dagens andra kopp kaffe. Den stora frågan är nu om det är dags för en tredje eller som jag ska bryta av med en kopp te. Något behöver jag i alla fall för att inte somna. Efter tre dagar på kontoret med odrickbart automatkaffe njuter jag att dricka denna svarta dryck hemma idag.
  3. När gjorde du senast ett avsteg? Det var väl när jag drack vin i tisdags. Jag hade tänkt att jag inte skulle dricka något vin på vardagarna i november men så var det bokklubbsmiddag i tisdags och då var det jättegott med ett glas vin till maten.
  4. Vad har du på gång? Förutom en ohemul massa jobb så har det sociala livet verkligen tagit fart. Middagar med kompisar minst en vardagskväll per vecka nu och dessutom fester på helgerna. Med andra ord så ger jag nu upp den där tanken om vinfria vardagskvällar ovan. Det får bli i januari. Typ.
  5. När läste du senast en vägbeskrivning? Beskrivning och beskrivning men jag slog på vägbeskrivningen i bilen igår när jag körde hem från jobbet för att se vilken väg som skulle gå fortast. Samtliga alternativ var mörkröda på kartan så jag bestämde mig helt sonika för att köra den vanliga vägen. Den tog 1,5 h. Åh, du ljuva stockholmstrafik. Fast just där och då var det helt ok och jag var så glad att jag just igår tog bilen med tanke på att det blev strömavbrott på Söder som påverkade kollektivtrafiken. Det var varmt och skönt i bilen och jag lyssnade på en bra ljudbok.

9 tankar om “Fem en fredag: riktning

  1. En och en halv timme, här går folk i taket om det tar 10 minuter att ta sig igen en rondell vid en utfart. På en och halv timme tar jag mig till Jönköping (12 mil). Härligt med mycket umgänge!

  2. Härligt att höra hur sällskapslivet är på gång igen! Tycker det låter bra att vänta med en massa löften före nyår, njut och må bra

  3. Pingback: Fem en fredag v. 47: Kvalitet - elisamatilda.se

Lämna en kommentar