Veckans kulturfråga

Så blev det onsdag och vi har nått mitten av denna sportlovsvecka. Det blir en lugn morgon här i stugan för vädret är inget vidare och jag lyxar till det med att skriva ett blogginlägg medan jag tar en kopp te till.

Veckans kulturfråga hos Enligt O lyder Vilken bok skriven för vuxna med barn eller unga i huvudrollen vill du lyfta fram? Den första bok jag kom att tänka på är Stål av Silvia Avallone. Den har några år på nacken nu men den är otroligt bra. Det finns förstås många fler böcker i denna kategori men den här rekommenderar jag varmt.

14 tankar om “Veckans kulturfråga

    • Jag läste den här innan Ferrante och tyckte aldrig att de böckerna blev lika bra som den här. Kanske beror det på vilken ordning man läser dem i? Men ja, att läsa både Ferrante och den här på kort tid blir nog lite väl mycket av det goda/eländiga för att man riktigt ska orka.

      • Absolut, det kan ju bero på massa saker och kan ändra dig vid omläsningar om en gör det. Jag tycker det är jätte intressant med olika reaktioner särskilt hos mig själv!

    • Jag brukar hålla mig undan från socialrealism men den här känns som den är på lagom känslomässigt avstånd trots allt. Oklart resonemang kanske men ändå 😉

Lämna en kommentar