Fem en fredag – liknelser

Det känns som lördag idag. Oklart varför för jag har ju jobbat som ett litet knitter hela dagen men kanske beror det på att vi åkte upp till fjällen efter jobbet igår och det gav nog lite helgkänsla redan åt fredagen, jobbet till trots. Inga skidor idag men i morgon bitti kommer jag att hänga på låset till liften. Efter att ha suttit i sängen och jobbat idag behöver kroppen verkligen komma ut och röra på sig.

Fredagsfrågorna hos Elisamatilda handlar om liknelser den här veckan:

  1. När blir du envis som en åsna? Vilken svår fråga. Jag är inte speciellt envis av mig tror jag.
  2. När satt du sist som på nålar? Jag har gått en kurs den här veckan och i onsdags morse var det dags för redovisning. Tre av åtta skulle presentera det de gjort och jag ville verkligen, verkligen inte vara en av dem. Jag hade inte orkat jobbat på kvällarna vilket innebar att det jag gjort var rätt osammanhängande och inget jag direkt var redo att dra inför gruppen. Men jag slapp, några andra fick den tvivelaktiga äran istället.
  3. Vad var lätt som en plätt den här veckan? Att somna på kvällarna. Jag har varit helt slut. Det är oerhört jobbigt att sitta och ta in en massa information under flera dagar i sträck när man inte är van vid det. Å andra sidan var det fantastiskt skönt med tre dagar i en egen lite bubbla, rätt avstängd från vanliga jobbet.
  4. Vad är som nålar i en höstack för dig? Att hitta mitt headset till telefonen. Jag kommer ALDRIG att skaffa airpods, då är det ju tre små fristående saker man måste ha koll på.
  5. Hur är du smidig som ett kylskåp? På yogapass – i alla fall i början innan kroppen börjar bli varm.

Ha en trevlig helg allihop!

Snö!!!

9 tankar om “Fem en fredag – liknelser

    • Det händer mig ytterst sällan men när det sker så inser jag hur lyckligt lottad jag är på sömnfronten. Även om resten av familjen nog tycker att jag borde vara vaken lite längre mellan varven…

Lämna en kommentar