Fem en fredag: Gott nytt 2021

Fem en fredag hos Elisamatilda så här en lördagskväll.

  1. Vad var det bästa med det här året? Jag har aldrig tidigare i mitt vuxna liv stressat så lite, jag har haft ett otroligt roligt jobbår, jag har tillbringat mycket tid med familjen, upplevt fantastisk skidåkning, haft härliga semesterveckor och helger med barndomsvänner och gudbarn, jag har aldrig varit friskare, jag har tränat massor med mina roliga träningskompisar och jag har läst en mängd bra böcker. I mitt egna lilla mikrokosmos har det här varit ett av de bästa åren någonsin.
  2. Vad ser du fram emot med ett nytt år? Nystarter är alltid bra. Min stora förhoppning inför 2021 är att få krama folk igen.
  3. Vad var din största upptäckt under året? Hur bra det går att jobba hemma.
  4. Hur blev det ett kärleksfullt år? Tja, träffas man även dagtid på dagarna hinner man prata och umgås mer än på många år. Det har också varit mysigt att vara hemma när barnen kommer hem från skolan och ha tid att prata med dem.
  5. Vad tar du med dig från 2020 in i 2021? Lugnet.

3 tankar om “Fem en fredag: Gott nytt 2021

  1. Jag håller med dig om fördelarna med det här året. Det har varit så mycket lugnare, och jag tror att många insett att det är skönt att dra ned på tempot, och att det fungerar att arbeta hemifrån.

    • Det ska bli intressant att se hur jobbsituationen utvecklas under året. Vi jobbar intensivt med olika scenarios på jobbet men vi kan ju inte spå i framtiden så vi har ingen aning om hur det faktiskt kommer att bli.

  2. Pingback: Fem en fredag v. 1: Omstart - elisamatilda.se

Lämna en kommentar