Fem en fredag: God Jul! II

Fem en fredag, det var inte igår jag svarade på de frågorna hos Elisamatilda. Men kropp och knopp börjar kännas mer normala igen så nu är det dags.

  1. Hur blev julen som den brukar vara? Vi har firat precis som vanligt hittills, bara vi fem här hemma. Mysigt, lugnt och skönt.
  2. Vad hände i år som inte hände förra julen? Inställda kyrkobesök och vi åker inte till mina föräldrar på annandagen (dvs idag). Idag möts vi i Bålsta, halvvägs, för att överlämna hunden som ska vara hos dem under nyårsveckan.
  3. Vad tittar du på varje jul? Kalle (förstås?). Vi brukar också se Love Actually någon gång under helgerna men det har inte skett än i år.
  4. Hur spenderar du helst juldagarna? Promenader, läsa, äta, sova.
  5. Vad är det godaste på julen? Jag älskar julskinkan till frukost. Jag gillar övrig julmat också men det tenderar ju att bli väl mycket… Godismässigt tycker jag bäst om NKs mintpraliner.

9 tankar om “Fem en fredag: God Jul! II

  1. Låter som en skön jul. Men visst är det annorlunda. Träffade min mamma, bara vi två, med alla tänkbara begränsningar,. Kalle hoppade jag i år, men oj vad många ggr jag sett det, kändes nästa som ett brott att göra det….ha en skön fortsättning på julen.

  2. Det är skojigt att läsa andras svar då man svarat på frågorna själv. I mångt och mycket tycker de flesta lika. Man vill vila, läsa och äta på julen, umgås med nära och kära i den mån det är möjligt osv. Vi var också fem vi julbordet 🙂

  3. Vilka vackra glimmande träd! Vi har fått lite pudersnö idag, annars har vi dåligt med snö hittills. synd för jag vill gärna åka spark.
    God fortsättning

    • Snön kom igår, låg kvar idag och lät försvinna i natt (småregnar nu). Suck. Som jag älskar snön! Träden är jättefina, kommunen satte upp dessa lampor i år, de lyser upp så fint nere vid idrottsplatsen.

Lämna en kommentar