Fem en fredag: ensam

I fredags var det fullt upp och igår blev det någon slags mellandag så därför svarar jag först idag på fredagsfrågan hos Elisamatilda.

  1. Vad är något du inte kan göra ensam? Dra lakan och dukar. Sätta på takboxen. Dra runt Familjen AB… Jag har inga problem med att gå ut och äta eller gå på bio själv. Tvärtom, att gå ut ensam och äta middag i sällskap med bara en bok eller en ljudbok är otroligt skönt och avkopplande tycker jag. Det händer tyvärr alldeles för sällan nu för tiden men när vi bodde i stan gjorde jag det med jämna mellanrum.
  2. Vad kan du inte göra om det är stimmigt runt omkring? Läsa en tidning. Det är något speciellt med radlängderna i en tidning som gör att jag behöver koncentrera mig otroligt mycket mer än vid annan typ av läsning. I övrigt har jag rätt lätt för att koppla bort det som är runt omkring, det är väl generellt ett krav i dagens kontorslandskap.
  3. Vad kan du inte göra om det är knäpptyst? Vet inte. Hålla mig vaken?
  4. Vad kan du bara göra hemma? Äta med bara gaffel.
  5. Vad är något du vill klara av själv men inte kan? Jag önskar att jag var aningens (dagens underdrift) mer praktiskt lagd men jag har också insett att det har nog mer med bristande intresse att göra än att faktiskt kunna klara av något.painting-24439__340

3 tankar om “Fem en fredag: ensam

  1. Håller med dig om att det är intresset som saknas, visst sjutton kanske man kunde lära sig om bara den goda viljan fanns, men det finns ju så mycket roligare saker att ägna sin tid åt…som t.ex böcker…Ha en skön söndagsafton

    • Håller med. Jag tycker att allt praktiskt är så tråkigt att det liksom faller ner en mental dimma som helt stoppar upp allt lärande på den fronten… Tyvärr är min man likadan = krävs hantverkare till så gott som allting här hemma 😉

  2. Pingback: Fem en fredag v. 11: Hamstring - elisamatilda.se

Lämna en kommentar