Fem en fredag: fem ord

Fredagskväll och fullt hallabalo på nedervåningen då Äldsta har kalas eftersom hon fyller 15 (!) i morgon. Maken tar disk mm, jag tar födelsedagsfrukosten. Ibland är det skönt att komplettera varandra. Passar på att svara på Fem en fredag innan jag somnar.

Med fem ord, hur har din vecka varit? Jag älskar, ÄLSKAR, ÄLSKAR fyradagarsveckor.

Med fem ord, vad behöver du just nu? Snö, sömn, snö, bokflyttkartonger, snö

Med fem ord, hur är ditt humör? Trött, uppgivet, stressat, ledset, tacksamt

Med fem ord, hur ser ditt hem ut? Renoveringsbehov, välkomnande, småstökig, pappershögar, bokhögar

Med fem ord, vad gillar du med januari? Det vi inte har – snö!

Och en övergripande förklaring:

  • brist på snö gör att vi förväntas åka till Sundsvall/Funäs/annan snösäker ort för träning och tävling (utförsåkning)
  • på måndag påbörjar vi en renovering av nedervåningen (och hittills har vi plockat undan 0 saker

Med andra ord, hade jag snö på hemmaplan och kartonger att packa böcker i skulle många av stressmomenten försvinna.

Tack och godnatt. Nu tar vi helg!

6 tankar om “Fem en fredag: fem ord

  1. ja ,denna snön som lyser , nej förmörkar med sin frånvaro menar jag. Opraktisk för dig och din familj förstår jag. Jag vill bara ha den där för att det är vackert.Då är din stresskänsla av övergående natur 🙂
    Trevlig helg önskar jag som inte kan kommentera med min bloggadress
    http://klaraovidia.com utan med googlekonto

    • Jag älskar snön! Och lider svårt när den uteblir…
      Ledsen för det här med kommentarerna, det är ett ständigt problem tycker jag, jag kan bara kommentera från telefonen på några bloggar, plattformarna är helt inkompatibla. Ibland kan jag inte ens kommentera på wordpressbloggar och börjar man ju undra…
      Men jag är glad för att du ändå kommenterar!

      Trevlig helg!

  2. Haha, så fiffigt att upprepa ord för att ge dem tyngd! Snö saknas också här i södra Dalarnas säfsen där jag håller till. Backen är öppen med med ett nödrop! Det går ju inte heller att köra snökanoner när det är plusgrader konstant. Så himla trist, älskar vinter och snö! Trevlig helg trots stressen!

Lämna en kommentar